CONTENT INPLANNEN VOOR HET NIEUWE JAAR
INHOUDSOPGAVE
• Waarom een contentplanning?
• Hoe zet je een planning op?
• 3 tips bij het inplannen
LEESTIJD
+/- 5 minuten
DISCIPLINE(S)
Strategie & Studio
AUTEUR
Lars Aarnoudse
Lead Strategie

Content is koning, zeker voor het jaar 2023. Sinds de opkomst van social-media is content altijd in ontwikkeling geweest en in grotere mate belangrijk geworden voor organisaties. Veel bedrijven en ondernemers worstelen echter met de beschikbare tijd, waardoor dit vaak op een laag pitje gezet wordt. Dat vinden wij zonde.
WAAROM EEN CONTENTPLANNING?
Je hebt het waarschijnlijk ontzettend druk met allerlei taken binnen je bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkt. Mailtjes beantwoorden, personeel of collega’s ondersteunen, klantgesprekken, noem het maar op. Deze drukte binnen organisaties zorgt er dan ook vaak voor dat andere zake vergeten of verwaarloosd worden. Denk aan de eigen marketing- en communicatie, waarbij content een belangrijke rol speelt.
Door je content vroegtijdig te bedenken, creëren en in te plannen, kun je ervoor zorgen dat de focus gelegd kan worden op de dingen die er op dát moment toedoen, zonder dat dit ten koste gaat van de profilering van de organisatie.
HOE ZET JE EEN PLANNING OP
Er zijn verschillende contentplanners beschikbaar op het internet. Binnen ons agency gebruiken wij bijvoorbeeld Hootsuite, maar er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden. Al deze tools maken het eenvoudig om content in te plannen. Je kunt kiezen wanneer, op welke accounts, etc. er gepost wordt. Door enkele uurtjes van je tijd te gebruiken in het inplannen van je content, ben je uiteindelijk voorzien voor een heel jaar. Dit kan een hoop stress wegnemen.
In de praktijk is het goed om een stappenplan te doorlopen. Dit begint bij het stellen van je doelen en eindigt bij het invullen van de contentagenda voor het jaar. De overige stappen lichten we graag toe tijdens een kennismakingsgesprek.
3 TIPS BIJ HET INPLANNEN
Tip 1
Allereerst raden we aan om resultaten te analyseren. Welk type content werkt goed en welke minder? Bouw verder op de content die presteert, om zo het beste uit je contentstrategie te halen.
Tip 2
Tip 2 is het vasthouden aan een format. Ga na hoe vaak je in de maand wilt posten en verzin voor iedere post een bepaald format. Bijvoorbeeld:
Totale posts = 10
Verticale video = 3
Carrousel posts = 2
Product posts = 3
Organisatie posts = 2
Zo maak je het eenvoudiger om voor iedere maand ideeën te verzinnen.
Tip 3
Als laatste willen we je meegeven om schrijvers te verzamelen. Goed en snelschrijven is niet voor iedereen weggelegd en niet iedereen vindt dit even leuk. Het inhuren van schrijvers is dan de ideale uitkomst. Heb je hulp nodig bij het schrijven van content? Laat het ons dan weten!
TOT SLOT
Al met al is het plannen van content belangrijk, om voor een goede profilering van je bedrijf te zorgen. Last-minute posts verzinnen en opmaken geeft stress en vaak niet het gewenste resultaat. Zorg daarom ervoor dat je tijdig je content bedenkt en inplant. Imagine helpt je graag met de uitwerking hiervan. Lijkt het je leuk om hier eens over te sparren? Kom dan vrijblijvend langs bij ons op kantoor. De koffie en de koeken staan gereed!
Vond je dit een leuke blog en wil je op de hoogte blijven van meer interessante onderwerpen? Like dan onze social-media kanalen en mis niets; Instagram linkedIn Facebook
MEER BLOGSKennis is om te delen! Maak een keuze voor één van onze laatste blogs:
DE-POSITIONEREN ALS MARKETINGSTRATEGIE
HOE SEO IN DE LOOP DER JAREN IS VERANDERD
REVERSED CUSTOMER JOURNEY OPTIMALISATIE
CONTENT PLANNEN
EMPLOYER BRANDING
DESIGN THINKING
DE CUSTOMER JOURNEY #2
ARCHETYPES
EEN INTRODUCTIE TOT GAMIFICATION
DE CUSTOMER JOURNEY #1
DE WERELD VAN UX EN UI
CAMPAGNES VERRIJKEN MET AR OF VR