THE GAME
TYPE CAMPAGNE
Internal branding
HOE
Gamification en serious gaming
CLIENT(S)
AANLEIDING
Hoe verander je het gedrag van ruim 1500 on-site medewerkers rondom afval, en hoe maak je dit nieuwe gedrag echt duurzaam? Met dit vraagstuk schreef de wereldleider in kunstmestproductie, YARA International een open pitch uit. Gekozen uit de ruim 35 internationale inzendingen wonnen wij de case met ons concept 'the game'.
STRATEGIE
Onze afdeling strategie wist doeltreffend de kern bloot te leggen van het probleem en realiseerde een maatwerk oplossing, toegelegd op een individuele benadering van de doelgroep. Een unieke manier om deze te activeren en intrinsieke motivatie op te wekken. Met als extra twist en drive, een gezamenlijke winst als groep. Onderbouwd met studies en cijfers, gevat in een strategisch plan.
STUDIO
Onze studio ontwikkelde de benodigde middelen. Er werd fotografie gerealiseerd en op stop-motion gebaseerde instructievideo's. Print in de vorm van posters, spandoeken, en hand-outs. Digital in de vorm van een meldingen-app en een seriousgame voor het aanleren van de 5S werkmethode. Stuk voor stuk op basis van een herkenbare en eigen stijl, als verlengstuk van de YARA-styleguide.
DEVELOPMENT
Onze development afdeling realiseerde alle digitale middelen en maakte offline middelen meetbaar. Er werd een personeelskaart gebaseerde inlegmethode ontwikkeld en slim gebruik gemaakt van het location-based maken van meldingen middels een nieuw te ontwikkelen web-app. Dankzij realtime dashboard kunnen meldingen snel worden geadresseerd. Last but not least werd er een serious-game ontwikkeld voor het aanleren van de werkmethode 5S, alles door te ervaren en te doen.
UITWERKING
Gebaseerd op een draaiboek en meetbaar op elk vlak werd er een totaalconcept neergezet als oplossing voor het vraagstuk.





THE POWER OF 360
TOTAAL OPLOSSING
The game toont de kracht van 360 graden denken en doen. Ieder Agency, digital, print of social gerelateerd legt de focus op wat zij kunnen en doen. Dit zie je terug in de oplossing. Dankzij onze 360 graden aanpak zijn wij niet gelimiteerd in ons kunnen. Dit zie je terug in de grote diversiteit aan campagnes, stuk voor stuk ontwikkeld als beste vertaling van de oplossing op een vraagstuk.
CONCEPT
EXPLAINED
>AAN HET WOORDDe oplossing van een vraagstuk en waarom dit straks ook echt gaat werken moet niet moeilijk zijn om uit te leggen. De kracht achter dit concept licht ik toe in deze korte video als onderdeel van onze reeks 'concept explained'.
BEN STEFFEN
CREATIVE DIRECTOR